Nieuwe alinea

Formele Aspecten

  • Rechtsgebieden

    Jerry Considine heeft in het rechtsgebiedenregister van de Nederlandse orde van advocaten de volgende hoofd-rechtsgebieden geregistreerd: 


    Intellectueel Eigendomsrecht



    Op grond van deze registratie is hij verplicht elk kalenderjaar volgens de normen van de Nederlandse orde van advocaten tien opleidingspunten te behalen op ieder geregistreerd hoofdrechtsgebied.

  • Derdengeldenrekening

    Jerry Considine beschikt NIET over een derdengeldenrekening of een Stichting Beheer Derdengelden.


  • Klachtenregeling

    Kantoorklachtenregeling JAFC Advocatuur, hierna JAFC


    Artikel 1 begripsbepalingen


    In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:


    - klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt jegens de advocaat of de onder diens verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de

    kwaliteit van de dienstverlening, de hoogte van de declaratie, het verrichten of aanbieden van buitengerechtelijke incassowerkzaamheden, niet zijnde een

    klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de Advocatenwet;

    - klager: de cliënt, diens vertegenwoordiger of een derde met een rechtstreeks belang die een klacht kenbaar maakt;

    - klachtenfunctionaris: de advocaat die is belast met de afhandeling van de klacht;


    Artikel 2 toepassingsbereik


    1. Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van

    opdracht tussen JAFC en de cliënt.

    2. Klachten van een schuldenaar over JAFC als verrichter of aanbieder van buitengerechtelijke incassowerkzaamheden vallen ook onder het bereik van deze klachtenregeling, als bedoeld in artikel 4, tweede lid, onderdeel

    b, en artikel 14, derde lid, van de Wet kwaliteit incassodienstverlening.

    3. JAFC draagt zorg voor klachtafhandeling conform de kantoorklachtenregeling.


    Artikel 3 doelstellingen


    Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:

    a. het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een

    redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;

    b. het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van klagers

    vast te stellen;

    c. voorzien in een wettelijke plicht, behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling;

    d. medewerkers te trainen in cliëntgericht reageren op klachten;

    e. verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van

    klachtbehandeling en klachtanalyse.


    Artikel 4 informatie bij aanvang dienstverlening


    1. Deze kantoorklachtenregeling is openbaar gemaakt. De advocaat wijst de cliënt voor het aangaan van de overeenkomst van opdracht of de schuldenaar jegens advocaten bij het verrichten of aanbieden van buitengerechtelijke incassowerkzaamheden erop dat het kantoor een kantoorklachtenregeling

    hanteert en dat deze van toepassing is op de dienstverlening.

    2.  JAFC  heeft in de overeenkomst van opdracht / via de algemene voorwaarden / in correspondentie tussen advocaat – cliënt of advocaat – schuldenaar opgenomen bij welke onafhankelijke partij of instantie een klacht die na behandeling niet is opgelost kan worden voorgelegd ter verkrijging van een bindende uitspraak en heeft dit bij de opdrachtbevestiging kenbaar gemaakt.

    3. Klachten als bedoeld in artikel 1 van deze kantoorklachtenregeling die na

    behandeling niet zijn opgelost worden voorgelegd aan rechtbank  Rotterdam.


    Artikel 5 interne klachtprocedure


    1. Indien een klager het kantoor benadert met een klacht, dan wordt de klacht

    doorgeleid naar mevrouw mr. F. Quarles van Ufford, advocate te Den Haag, die daarmee optreedt als klachtenfunctionaris.

    2. De klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in kennis van het

    indienen van de klacht en stelt de klager en degene over wie is geklaagd in de

    gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.

    3. Degene over wie is geklaagd tracht samen met de klager tot een oplossing te

    komen al dan niet na tussenkomst van de klachtenfunctionaris.

    4. De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over

    afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een

    oordeel over de klacht wordt gegeven.

    5. De klachtenfunctionaris stelt de klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk

    op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet

    vergezeld van aanbevelingen.

    6. Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager, de

    klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd het oordeel over de

    gegrondheid van de klacht.


    Artikel 6 geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling


    1. De klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd nemen bij de

    klachtbehandeling geheimhouding in acht.

    2. De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.


    Artikel 7 verantwoordelijkheden


    1. De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling van de klacht.

    2. Degene over wie is geklaagd houdt de klachtenfunctionaris op de hoogte over

    eventueel contact en een mogelijke oplossing.

    3. De klachtenfunctionaris houdt de klager op de hoogte over de afhandeling van de klacht.

    4. De klachtenfunctionaris houdt het klachtdossier bij.


    Artikel 8 klachtregistratie


    1. De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp.

    2. Een klacht kan in meerdere onderwerpen worden ingedeeld.

    3. De klachtenfunctionaris brengt periodiek verslag uit over de afhandeling van de klachten en doet aanbevelingen ter voorkoming van nieuwe klachten, alsmede ter verbetering van procedures.

    4. Minimaal eenmaal per jaar wordt de verslagen en de aanbevelingen op het

    kantoor besproken en ter besluitvorming voorgelegd. 

  • Privacy reglement

    PRIVACYVERKLARING


    Verwerking persoongegevens 


    Ten behoeve van de dienstverlening van ons kantoor worden privacygevoelige persoonsgegevens  verwerkt en opgeslagen. Wij  gaan uiterst zorgvuldig met deze gegevens om.  Alle privacygevoelige informatie die dit kantoor ontvangt, wordt strikt vertrouwelijk behandeld. De privacygevoelige persoonsgegevens worden door dit kantoor verwerkt en opgeslagen in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). 


    Toestemming 


    De persoonsgegevens (waaronder eventuele bijzondere persoonsgegevens) die noodzakelijk zijn voor de uitoefening van de door een cliënt verleende opdracht worden verwerkt en/of opgeslagen indien daarvoor uitdrukkelijke toestemming is gegeven. Een cliënt die in het kader van de opdracht zijn persoonsgegevens aanreikt, wordt geacht die uitdrukkelijke toestemming te hebben gegeven. Indien de cliënt een klacht heeft over het gebruik van zijn persoonsgegevens kan die bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) worden ingediend. 


    Inzage, correctie en verwijderen 


    De cliënt heeft het recht om de eerder gegeven toestemming in te trekken. Daarnaast heeft de cliënt het recht om een verzoek te doen tot inzage, rectificatie, het overdragen of het verwijderen van persoonsgegevens. Als een cliënt zijn persoonsgegevens wil inzien, corrigeren, laten overdragen of verwijderen kan hij schriftelijk contact opnemen met het secretariaat. 


    Doeleinden 


    De privacygevoelige persoonsgegevens worden door ons alleen gebruikt en opgeslagen in geval van een door een cliënt aan haar verstrekte opdracht en in verband met een gevraagde dienst. Privacygevoelige persoonsgegevens en/of -informatie die een cliënt aanreikt, wordt bewaard c.q. opgeslagen zolang de aard van de inhoud noodzakelijk is in het kader van de opdracht c.q. dienst.


    Beveiliging


    Wij hebben maatregelen genomen om persoonsgegevens te beveiligen. Berichten die aan dit kantoor worden verstuurd, kunnen door derden worden onderschept, misbruikt of verwijderd. Wij kunnen daarvoor geen aansprakelijkheid accepteren. 


    Datalekken 


    Wij zullen eventuele datalekken melden aan de opdrachtgever en vastleggen en documenteren. Een datalek, de gevolgen daarvan en de genomen maatregelen worden beschreven. 


    Wij behouden ons het recht voor om deze privacyverklaring aan te passen.


  • Algemene Voorwaarden

    Op alle werkzaamheden zijn bij uitsluiting van toepassing de algemene voorwaarden. Deze zullen op verzoek worden toegezonden. Aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval wordt uitbetaald onder de beroepsaansprakelijkheidsverzekering met inbegrip van het eigen risico.

  • Overige verplichte informatieverstrekking

    Wettelijke informatieverstrekking


    De advocaat dient bepaalde informatie op grond van de wet aan cliënten ter beschikking te stellen. Voor zover de informatie niet elders op deze website is gemeld, dient de verstrekking van de volgende informatie als voldoening aan het bepaalde in de hierna te noemen wettelijke regels:


    Artikel 7.4 Voda


    Art. 7.4.2.a: De opdracht wordt gesloten met Mr. J.A.F. Considine. Er is geen sprake van enig samenwerkingsverband, noch van een rechtspersoon.


    Art. 7.4.2.b: Er is geen sprake van het optreden onder een gemeenschappelijke naam.


    Art. 7.4.2.c: De vervanging of waarneming is geregeld op de wijze die afzonderlijk op deze website is omschreven.


    Art. 7.4.2.d: De advocaat is individueel verzekerd voor beroepsaansprakelijkheid.


    Art. 7.4.2.e: De kantoorklachtenregeling is geregeld op de wijze die afzonderlijk op deze website is omschreven.


    Art. 7.4.2.f: De advocaat kan geen derdengelden ontvangen omdat hij niet over een stichting derdengelden beschikt.


    Art. 7.4.2.g: De geregistreerde rechtsgebieden zijn afzonderlijk op deze website vermeld.



    Art. 230b t/m 230e Boek 6 Burgerlijk Wetboek


    Art. 230b.1:  De naam, rechtspositie en rechtsvorm en het geografisch adres: Mr. J.A.F. Considine, advocaat, eenmanszaak, Maarland Noordzijde 103, 3231 CH Brielle.


    Art. 230b.2:Kamer van Koophandel nummer: 81186126.


    Art. 230b.3: Wet op de Advocatuur / Orde van Advocaten. Adres: Postbus 30851

    2500 GW Den Haag.


    Art. 230b.4: BTW id nummer: NL003540919B85


    Art. 230b.5: Beroepsorde: Orde van Advocaten. Titel: Advocaat. Lidstaat: Nederland.


    Art. 230b.6: Algemene voorwaarden en bepalingen: Deze worden per opdracht verstrekt.


    Art. 230b.7: Toepasselijk recht: Nederlands recht. Bevoegde rechter: Nederlandse rechter, voor zover mogelijk bij uitsluiting de bevoegde rechter in het arrondissement Rotterdam.


    Art. 230b.8: Niet van toepassing.


    Art. 230b.9: Niet van toepassing.


    Art. 230b.10: Niet van toepassing.


    Art. 230b.11: Verzekeraar: AON Nederland cv. Adres: P.O. Box 518, 3000 AM Rotterdam | Admiraliteitskade 62 | 3063 ED Rotterdam |


    Art. 230b.12: Adres: Maarland Noordzijde 103, 3231 CH Brielle. Telefoon: +31-654291502.


    Art. 230b.13: Inzake buitengerechtelijke geschillenbeslechting: Beroepsorde: Nederlandse Orde van Advocaten Rotterdam Bureau. Adres: Westblaak 180, 3012 KN Rotterdam. Telefoon: 010 760 5500